Odrobina pięknego Helsingborga

06 lutego
Z racji, że wczoraj byłam pół dnia w Helsingborgu, pomyślałam pokazać kilka zdjęć i przy okazji napisać trochę o tym mieście. 





- Miasto należało kiedyś do Danii i jest jednym z najstarszych miast w Szwecji. Po drugiej stronie morza na przeciwko Helsingborga leży Dania i miasto Helsingör, którego częścią był Helsingborg.
- Żeby dostać się z Helsingborga do Danii można przepłynąć promem, który pływa do Danii i spowrotem. Prom płynie około pół godziny w jedną stronę. 
- Z Helsingborga do Helsingöra jest około osiem kilometrów.
- Helsingborg ma mnóstwo starodawnych budynków, których styl uwielbiam i dużo brukowanych liczek, przy których są różne butiki i kawiarenki. 
- W Helsingborgu znajduje się część zamku wybudowanego w dwunatym wieku. Jedno z najpopularniejszych miejsc w tym mieście. Wiosną lub latem na pewno tam będę, więc pojawią się zdjęcia z tego pięknego miejsca.
- W mieście mieszka prawie sto tysięcy mieszkańców.
- W Helsingborgu jest dużo parków, lasów, natury. Latem jest tam prześlicznie.
- Jestem w Helsingborgu często, leży pół godziny od mojego miasteczka.






Pyszne tajskie jedzonko *.*
Zdjęcie zrobione innego dnia, ale warte uwagi, uwielbiam ten widok! 



Zapraszam do komentowania 
i obserwowania, jeśli podoba Ci się mój blog i ciekawią Cię kolejne posty. 

23 komentarze:

  1. Bardzo piękne zdjęcia, ładnie tam jest. Podrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. piekne miejsce tylko pozazdroscic;-) Moj blog https://florydauchwyconechwile.blogspot.com/2018/02/derma-e-hej-kochani-ci-co-mnie-sledza.html#more

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piękne zdjęcia u cudowne miejsca udało Ci się zwiedzić!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "zwiedzam" , a raczej odwiedzam to miasto czesto :) Jedno z moim ulubionych ;3

      Usuń
  4. Świetny blog i ta piękna Szwecja...super! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tam pięknie. Muszę się kiedyś tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałem o tym miejscu, ale wydaje się być ciekawe :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko "odrobina" tego miasta, jest wiele wiecej do zobaczenia :)

      Usuń
  7. Nigdy nie słyszałam o tym miejscu, ale podoba mi się! Chętnie bym go kiedyś odwiedziła, poza tym tajskie jedzenie to życie...:) mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helsingborg jest bardziej znany osobom mieszkajacym w Szwecji, jest to duze i piekne miasto. :)

      Usuń
  8. Szwecja jak zawsze piękna i cudowna, robi wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne miejsce ❤
    Pozdrawiam cieplutko
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia,uwielbiam tajską kuchnię <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Hey. Naprawdę wpozadku posty. O Szwecji teraz możemy pisać bardzo dużo,sam rozwinę jakiś temat. Mój blog blogmiszy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!
- Proszę odnosić się z kulturą.
- Postaraj się nie spamować linkiem do bloga, jeśli mogę znaleźć go na Twoim profilu.

Pozdrawiam!

Obsługiwane przez usługę Blogger.